Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2011

Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΕΦΤΑΣΕ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΑΙ Η ΑΡΓΟΛΙΔΑ ΠΑΡΑΚΑΛΑΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ Ο ΜΟΥΤΖΟΥΡΗΣ


Η εκπόνηση τριών νέων έργων του ΟΣΕ, προέκταση του Προαστιακού προς Λουτράκι, επαναλειτουργία του ενδομεσσηνιακού δικτύου, καθώς και ενεργοποίηση της γραμμής Κόρινθος-Μυκήνες-Άργος-Ναύπλιο, αποτέλεσε το αντικείμενο συνάντησης του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη με τον πρόεδρο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο, στα γραφεία του Οργανισμού στο Μεταξουργείο.
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου παρουσίασε το στρατηγικό σχεδιασμό της περιφέρειας σημειώνοντας το ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την υλοποίηση των τριών αυτών έργων που θα προσφέρουν σημαντικά οφέλη στις περιοχές ι οποίες θα αναπτυχθούν, αυξάνοντας την κινητικότητα των πολιτών και δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα περιβάλλον ταχύτατων μετακινήσεων ανταγωνιστικών του οδικού δικτύου.



 Ζήτησε από τον πρόεδρο του ΟΣΕ να εκπονηθούν μελέτες βιωσιμότητας και για τα τρία αυτά έργα και δεσμεύτηκε να εντάξει τα έργα αυτά στο ΕΣΠΑ της περιφέρειας, δεδομένου ότι αποτελούν δομικά στοιχεία του Στρατηγικού Σχεδιασμού τον οποίο με μεθοδικότητα και μεγάλη υποστήριξη από το ΠΕΣΥ Πελοποννήσου εφαρμόζει η πρώτη αιρετή διοίκηση της περιφέρειας. Για την επέκταση του Προαστιακού στο Λουτράκι, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου ζήτησε να γίνει με τις προδιαγραφές του ηλεκτρικού τραίνου που σήμερα φτάνει μέχρι το Κιάτο, με στόχο την ενδυνάμωση της εμπειρίας μετάβασης σε ένα τόπο που αποτελεί μια σύγχρονη λουτρόπολη, με προσέλκυση νέων ανθρώπων που ταυτόχρονα θα αποκτήσουν την παιδεία μετακίνησης με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Ο πρόεδρος του ΟΣΕ σχολιάζοντας το αίτημα αυτό σημείωσε ότι μια τέτοια επένδυση με τα σημερινά δεδομένα θα μπορούσε να οδηγήσει σε κόστος που μπορεί να είναι μικρότερο του συνολικού κόστους των διοδίων για μετάβαση στο Λουτράκι. Στο πλευρό του Τατούλη οι Οικολόγοι Στη συνάντηση συμμετείχε και ο επικεφαλής της «Οικολογικής Συμπολιτείας του Μοριά» Λάμπρος Μπούκλης, ο οποίος αναφέρθηκε με θετικό τρόπο στα τρία έργα και στην πρόθεση του Π. Τατούλη να ανοίξει και να αναδείξει με έμπρακτους τρόπους το θέμα του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, ενώ πρότεινε να μελετηθεί περαιτέρω η ανάπτυξη του φορέα δικτύου του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο με δυνατότητα παροχής του σε ιδιώτες επιχειρηματίες, προς ανάπτυξη και εκμετάλλευση μέσα από διεθνή διαγωνισμό που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του δικτύου και τη διαφάνεια. Ο Λ. Μπούκλης χαρακτήρισε το τραίνο ως τον πιο φιλικό οικολογικό και ασφαλή τρόπο μεταφοράς, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί με το τουριστικό προϊόν της περιφέρειας όπως αυτό διαμορφώνεται με τον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας. Σύνδεση Σιδηρόδρομου με «πολιτικό» Αεροδρόμιο Τρίπολης Ο επικεφαλής των οικολόγων της Πελοποννήσου σημείωσε ακόμα τη δρομολόγηση από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου της μετατροπής του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό, υπογραμμίζοντας ότι η σύνδεση του με το Σιδηρόδρομο θα προσφέρει ένα αντισταθμιστικό οικολογικό όφελος για την μετακίνηση των επιβατών τουριστών, ενώ θα αποτελέσει και συγκριτικό πλεονέκτημα στην βιωσιμότητα της όποιας επιχειρηματικής επένδυσης για αφίξεις προς το αεροδρόμιο αυτό. Ζήτησε ακόμα από τον πρόεδρο του ΟΣΕ να μελετηθεί η δυνατότητα ενεργοποίησης της γραμμής Κορίνθου-Καλαμάτας, λαμβάνοντας την απάντηση από τον Π. Θεοφανόπουλο ότι στο πλαίσιο ανάπτυξης της Περιφέρειας και εκμεταλλευόμενοι τα έργα που αναπτύσσονται και εφόσον υπάρξει βιωσιμότητα μπορεί στο κοντινό μέλλον, και με την εμπλοκή ιδιωτικών κεφαλαίων να γίνει εφικτή μια τέτοια ανάπτυξη. Περί ανάπτυξης Καλαμάτας... Ο Π. Τατούλης, που χαρακτήρισε ένα τέτοιο έργο ιδιαίτερα σημαντικό, σημείωσε ωστόσο ότι δεν είναι δυνατό ολιστικά να επανακτήσεις κάτι που το έχεις χάσει με καθαρούς όρους της αγοράς, αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να το συντηρήσεις και να μην αφήσεις να απαξιωθεί στην συνείδηση της κοινής γνώμης. Η λειτουργία αυτών των τριών έργων ουσιαστικά κρατά ζεστό το όνειρο αυτής της ανάπτυξης προς την Καλαμάτα, προσέθεσε, για να καταλήξει ότι «εμείς κάνουμε ένα πείραμα και μετράμε τις ανάγκες και την διάθεση της αγοράς, μας ενδιαφέρει όμως να υπάρχει στα έργα βιωσιμότητα έστω και στα όρια ώστε να επανεξετάσουμε το μεγάλο έργο για Καλαμάτα την κατάλληλη στιγμή». Ο πρόεδρος του ΟΣΕ που απάντησε θετικά για την εκπόνηση των μελετών από στελέχη του Οργανισμού, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους, σημείωσε ότι για κάθε ένα από τα τρία έργα υπάρχουν διαφορετικές συνθήκες αλλά και παρεμβάσεις για την υλοποίηση τους, τις οποίες μπορεί να αναλάβει ο ΟΣΕ να φέρει σε πέρας με βασικό σημείο αναφοράς την βιωσιμότητα της επένδυσης. Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου σημείωσε πάντως ότι για τις μελέτες βιωσιμότητας θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Περιφέρειας για δημιουργία δημοπρατηρίου αγροτικών προϊόντων στην ευρύτερη περιοχή της Κορίνθου που θα δημιουργήσει αναγκαιότητα και εμπορικών μεταφορών στην περιοχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: