του Γιάννη Ρεκούμη*
Ο κυκλικός κόμβος της Ενδεκάτης, αποτελεί μια σημαντική θετική κυκλοφοριακή παρέμβαση που βοήθησε κατά πολύ την διέλευση των οχημάτων, σε σχέση με την προηγούμενη ξεπερασμένη, από την σύγχρονη εποχή, διασταύρωση.
Η κατασκευή του κυκλικού κόμβου στην επίσης προβληματική διασταύρωση των οδών Πολυζωίδου και Μπουμπουλίνας στο σημείο της παλιάς Αγροτικής Τράπεζας, όταν θα γίνει, θα διευκολύνει επίσης την διέλευση των οχημάτων απ’αυτό το σημείο.
Απ’ ό,τι γνωρίζω, έχει δρομολογηθεί και αυτή η κατασκευή και είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι επιτέλους κάποιοι ασχολήθηκαν με το κυκλοφοριακό χάος που τείνει να μονιμοποιηθεί στην πόλη μας σε ώρες αιχμής.
Με μια πιο προσεκτική ματιά όμως, διαπιστώνει κανείς ότι αυτές οι παρεμβάσεις έχουν μελετηθεί αποσπασματικά και δεν συνδέονται μεταξύ τους. Ίσως οι επερχόμενες δημοτικές εκλογές συνέτειναν στο να επισπευτεί η μελέτη και η κατασκευή του κόμβου της 11ης προκειμένου να παρουσιαστεί δημοτικό έργο και ξεχάστηκε η ανάθεση μιας ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης για ολόκληρη την πόλη.
Έτσι διαπιστώνουμε ότι στον νεοκατασκευασμένο κόμβο, τα μεγάλα οχήματα, όπως τα λεωφορεία, δυσκολεύονται να στρίψουν απ΄τη Αργους προς το κέντρο μέσω της οδού Σιδηράς Μεραρχίας, καθότι η ενδιάμεση μικρή νησίδα, εμποδίζει την στροφή, ειδικότερα όταν κάποιος ασυνείδητος έχει σταθμεύσει παράνομα στη γωνία για να πάρει το καφέ του απ τα γειτονικά τυροπιτάδικα.
Επίσης κάποιες ημέρες της εβδομάδας, όταν λειτουργεί η λαϊκή αγορά της 25ης Μαρτίου, ο κόμβος φαίνεται να φτάνει στο όριό του και να μην μπορεί να δεχθεί όλο τον κυκλοφοριακό φόρτο των οδών Άργους, Σιδ. Μεραρχίας, Κύπρου και Ασκληπιού που συμβάλλουν σ’αυτόν.
Κατά την προσωπική μου άποψη, θα έπρεπε η Σιδ. Μεραρχίας να μονοδρομηθεί στο τελευταίο αυτό κομμάτι της εξόδου της στον κόμβο και να έχει κατεύθυνση μόνο προς την παλιά πόλη, ώστε να είναι περιττή η ύπαρξη της μικρής νησίδας που χωρίζει τις 2 λωρίδες κυκλοφορίας. Η οδός Βας. Γεωργίου Β’ η οποία διασταυρώνεται απ' την μια μεριά με την οδό Μπουμπουλίνας και απ την άλλη με τη Σιδ. Μεραρχίας, να αλλάξει κατεύθυνση με φορά προς το λιμάνι. Έτσι θα αποσυμφοριζόταν και η Σιδ, Μεραρχίας, αφού τα οχήματα που θα ήθελαν να κινηθούν προς το λιμάνι δεν θα ήταν αναγκασμένα να κινηθούν στην Σιδ. Μεραρχίας για να κινηθούν εν συνεχεία προς αυτό, μέσω της οδού Θεσσαλονίκης, η ακόμα χειρότερα δια μέσω της οδού Αμαλίας.
Αυτή η μικρή παρέμβαση θα έπρεπε να συσχετιστεί με την κατασκευή και την κυκλοφοριακή ρύθμιση του 2ου κυκλικού κόμβου στο ύψος της παλιάς Αγροτικής Τράπεζας, όπου η Μπουμπουλίνας θα έπρεπε να είναι μονόδρομος ως προέκταση της Βας. Γεωργίου Β΄ απ’την 11η προς το λιμάνι αφού θα δεχόταν τον κυκλοφοριακό φόρτο του κόμβου της 11ης. Όσοι επίσης θα ήθελαν να κινηθούν απ’ το λιμάνι προς Τολό – Επίδαυρο ή οι εισερχόμενοι στην πόλη από την παραλιακή που θα ήθελαν να κατευθυνθούν προς τα εκεί, θα έπρεπε να οδηγούνται απ την παραλιακή στην οδό Άργους και απ εκεί μέσω της πρόσφατης διανοιγμένης οδού προς την Ασκληπιού, με τη βοήθεια και των φωτεινών σηματοδοτών.
Όλα αυτά βέβαια απαιτούν μια ολοκληρωμένη μελέτη από ειδικευμένο μελετητή – συγκοινωνιολόγο και το πρόβλημα δεν λύνεται απ’ αυτούς που απλώς εκφράζουν την άποψή τους μέσω διαδικτύου.
Απλώς επισημαίνω το γεγονός ότι τέτοιας κλίμακας έργα δεν μπορεί να γίνονται αποσπασματικά αλλά θα πρέπει να εντάσσονται σε μια ολοκληρωμένη μελέτη που θα αφορά ολόκληρη την πόλη.
* Ο Γιάννης Ρεκούμης είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Ναυπλιέων με τον συνδυασμό «Άλλη Πρόταση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου