Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2011

Π. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ: ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ 17 ΕΚ. € ΓΙΑ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ-ΘΑ ΜΑΣ ΚΟΣΤΙΣΕΙ 40!

Πάνω από 17 εκ. ευρώ έχει πληρώσει μέχρι σήμερα το ελληνικό Δημόσιο για την παράκαμψη της Σπάρτης ("Σκούρα-Πυρί"), έργο για το οποίο παρότι ξεκίνησε το 2007 οι εργασίες βρίσκονται ακόμη στο αρχικό στάδιο!

Αυτό αναφέρει σε επιστολή του στο γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου -Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Τάσο Αποστολόπουλο την οποία κοινοποιεί και στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Σπάρτης και τελευταίος νομάρχης Λακωνίας, Κωνσταντίνος Φούρκας.

Μάλιστα, το έργο που είχε ενταχθεί το 2008 στο ΕΣΠΑ από τη Νομαρχία Λακωνίας με κόστος 14 εκ. ευρώ εκ των οποίων το 80% θα καταβαλλόταν από κοινοτικούς πόρους απεντάχθηκε από τη Διαχειριστική Αρχή και σύμφωνα με τη νέα μελέτη το ελληνικό Δημόσιο, εκτός των 17 εκ. ευρώ, καλείται για να το υλοποιήσει να καταβάλει ακόμη 22 εκ. ευρώ, (από εθνικούς πόρους αυτή τη φορά)!

Φούρκας: Ευθύνες στην περιφέρεια

Στην επιστολή του ο κ. Φούρκας καταλογίζει ευθύνες στην ΔΕΚΕ της Περιφέρειας Πελοποννήσου που επέβλεπε το έργο και ενέκρινε την καταβολή των σχετικών δαπανών στον εργολάβο: «Δεν μπορεί να καταλογιστεί στη Λακωνία η βαριά ευθύνη της επιβλέπουσας αρχής (Διεύθυνση Ελέγχου Κατασκευής Έργων - ΔΕΚΕ) για την -κατά πληροφορίες- εξόφληση του έργου ως ολοκληρωμένου, με χρήματα πλέον της σύμβασης, ανερχόμενα στα περίπου 17 εκατομμύρια ευρώ, όταν το αντικείμενο που υλοποιήθηκε ανέρχεται μόλις στα 5 εκατομμύρια ευρώ. Δεν μπορεί να καταδικάζεται η Λακωνία, γιατί πληρώνονται τα κάγκελα μιας γέφυρας που ουδέποτε κατασκευάστηκε ή επειδή πληρώθηκε ο ανάδοχος για τη διαγράμμιση του οδοστρώματος που δεν έχει γίνει, ούτε για τη φύτευση των πρανών που ουδέποτε δημιουργήθηκαν», υπογραμμίζει στην επιστολή του ο τέως νομάρχης και προσθέτει: «Κύριε Γενικέ, είναι γεγονός πως η χώρα μας διέρχεται βαθύτατη οικονομική κρίση και πως οι δαπάνες θα πρέπει να ελέγχονται και να αξιολογούνται λεπτομερώς ως προς τη χρησιμότητα και τη μελετητική τους απόδοση. Είναι ακριβώς οι ίδιοι λόγοι που επιβάλλουν τη συνέχιση και την εκτέλεση του έργου αυτού, γιατί όχι μόνο αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη-εκμετάλλευση πλουτοπαραγωγικών πηγών, αλλά και θα αποφευχθεί η κατασπατάληση χρημάτων για ημιτελή έργα στο πουθενά και χωρίς προοπτική».

«Είχα ενημερώσει τον περιφερειάρχη»

Παράλληλα με δηλώσεις του στην aftodioikisi.gr ο πρώην νομάρχης Λακωνίας τονίζει ότι για το θέμα είχε ενημερώσει με επιστολή του από το 2010 τον τότε γενικό γραμματέα της Περιφέρειας Πελοποννήσου (και σημερινό γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου) Φώτη Χατζημιχάλη, ωστόσο «ουδέποτε πήρα απάντηση. Μάλιστα, τότε στον εργολάβο είχαν δοθεί περίπου 12 εκ. ευρώ και το διάστημα αυτό δόθηκαν άλλα 5 εκ., δηλαδή και τρία παραπάνω από τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου!»

Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι στιγμής η κατασκευαστική εταιρεία DS που είναι ο ανάδοχος του έργου έχει προχωρήσει απλώς στην κατάληψη της ζώνης, έχει φτιάξει μερικές διαβάσεις αυτοκινήτων και ορισμένες μικρές γέφυρες σε χείμαρρους, ενώ έχει ρίξει και τα πέδιλα για τη μεγάλη γέφυρα του Ευρώτα. Πρόκειται μάλιστα για την ίδια εταιρεία που είχε κατασκευάσει το δρόμο της Μακρυνάρας, ο οποίος αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: