Πέμπτη 8 Ιουνίου 2017

Φωτογραφικές ορθοπεταλιές πάνω στις ράγες



Με το πετάλι πάνω στις ράγες του τρένου. Ενα ταξίδι στο εγκαταλειμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Ενας φωτογράφος που για μέρες τραβούσε φωτογραφίες απίστευτης ομορφιάς από τη φύση, καταγράφοντας παράλληλα ένα σημαντικό κομμάτι της σιδηροδρομικής ιστορίας της Ελλάδας.
Από την Κόρινθο στο Αργος, από το Ναύπλιο στους Μύλους και μετά Αχλαδόκαμπος, Χράνοι, Δεσύλλα, συνολικά 236 χιλιόμετρα πάνω στις γραμμές διένυσε πριν από λίγο καιρό 
ο φωτογράφος Λουκάς Χαψής, κρατώντας ημερολόγιο από το ταξίδι του στο facebook.
Το μέσοΕνα railbike, επί το ελληνικότερον, ένα ποδήλατο-τρένο.



«Μόνος μου το έφτιαξα», μας λέει. «Είδα κάποια βίντεο στο you tube για τα railbikes και άρχισα την κατασκευή μόνος μου. Πήρα κάτι ροδάκια από ένα παλιό σκέιτμπορντ του γιου μου, χρησιμοποίησα αλουμίνιο για να φτιάξω τη βάση πάνω στην οποία θα στηριζόταν το ποδήλατο στις ράγες, έκανα δοκιμές και κάποια στιγμή ήταν έτοιμο. Στην αρχή βέβαια εκτροχιαζόταν, αλλά τελικά τα κατάφερα».

«Χάζευα και φωτογράφιζα»

Ο Λουκάς Χαψής διάλεξε αυτό το σημείο της Ελλάδας έπειτα από συνομιλία με κάποιο φίλο του.
Εχοντας καταγωγή από νησί του Αιγαίου, ήθελε να γνωρίσει το συγκεκριμένο κομμάτι της Πελοποννήσου, συνεπώς η ιδέα να ακολουθήσει τις ράγες που παλιού σιδηροδρομικού δικτύου ήταν ελκυστική.
«Κάποια σημεία που πέρασα ήταν μοναδικής ομορφιάς. Χάζευα και φωτογράφιζα. Ειδικά τα μέρη προς Μεγαλόπολη και η διαδρομή Χράνοι-Δεσύλλα ήταν μοναδικά. Η εικόνα των παλιών αμαξοστοιχιών στους Μύλους ήταν επίσης μοναδική».
Το ταξίδι του κράτησε συνολικά 10 μέρες. Για να επιτευχθεί, χρειάστηκε ένας συνδυασμός οχημάτων.

Καθόριζε την πορεία της επόμενης μέρας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και πήγαινε εκεί με το αυτοκίνητό του.
Ξεφόρτωνε το railbike και άρχιζε τη διαδρομή που είχε επιλέξει και στη συνέχεια επέστρεφε στην αφετηρία του.
«Απομακρυνόμουν έως 15 χλμ. από την αφετηρία και στη συνέχεια επέστρεφα. Κάπου 30 χλμ. στο σύνολο δηλαδή, να σκεφτείτε όμως ότι δεν έκανα κάποιον αγώνα, πήγαινα με το πάσο μου. Ο λόγος που χρησιμοποιούσα και το αυτοκίνητο ήταν απλός. Κάποιες διαδρομές έχουν πρόβλημα, λόγω κακής συντήρησης στις ράγες, με καθίζηση του εδάφους, και ήταν αδύνατο να ταξιδέψω εκεί. Γι’ αυτό η διαδρομή έσπασε σε κομμάτια».
Ο Λουκάς Χαψής όχι μόνο ενθουσιάστηκε από την εμπειρία, αλλά ετοιμάζει ήδη το επόμενο ανάλογο project του που θα περιλαμβάνει ένα railbike με δύο ποδήλατα BMX στις ράγες (ένα για τον ίδιο κι ένα για τον γιο του), τα οποία θα ενώνονται μεταξύ τους με μικρή πλατφόρμα που θα περιλαμβάνει μια θέση για τη μικρή του κόρη.





Δεν υπάρχουν σχόλια: