Σάββατο, 5 Νοεμβρίου 2016

Αυτός ο άνθρωπος εκπροσωπεί, πραγματικά, τους πολίτες του Άργους;


Αντιφασιστικό Μέτωπο Αργολίδας
Οι όμοιοι του τον αποκαλούν εγκωμιαστικά «φαινόμενο». Πρόκειται για έναν φασίστα.
Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει κάνει έντονη την εμφάνιση του στα κοινωνικά δρώμενα της περιοχής του Άργους μια φασίζουσα καρικατούρα.
Αισθητικό προϊόν, απλής ανάδευσης, μπόλικου “δυναμισμού και μαχητικότητας” τύπου Μ. Βορίδη και ισχυρής δόσης “γραφικότητας και λαϊκισμού” τύπου Α. Γεωργιάδη.
Πολιτικό υποπροϊόν, εθνικοσοσιαλιστικής προέλευσης με σοβινιστικό φινίρισμα. Δεύτερης κοπής κακέκτυπο, καθώς δεν είχε άμεση πρόσβαση στο “εργοστάσιο” , του έμελλε να διαμορφωθεί από τα θεωρητικά κατάλοιπα του εθνικιστικού και φασιστικού κινήματος της χώρας. Πολύδωρος Δάκογλου, Γιάννης Σχοινάς, Ιωάννης Μπουγάς… Ανδρώθηκε με παραμύθια, σπούδασε με λιβελλογραφήματα.

Αντιφασιστικό Μέτωπο Αργολίδας
Η υπέρμετρη φιλοδοξία του, η δίψα του για εξουσία και ο πρόδηλος ναρκισσισμός του, αργά η γρήγορα, θα τον τοποθετούσαν εκεί που βρίσκεται. Με την δόλια υποστήριξη και την μαεστρική καθοδήγηση των ιδεολογικών πατρόνων του( ... «τη σπορά των ηττημένων του 1945») και αφετηρία το απάνεμο και διαχρονικά φιλόξενο, φυσικό λιμάνι των απανταχού οπορτουνιστικών ακροδεξιών και χουντικών υπολειμμάτων, το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας( μέλος της Πολιτικής Επιτροπής) προσέγγισε με ασφάλεια τον στόχο του. Τον θρόνο αναπαραγωγής της κρατικής εξουσίας σε τοπικό επίπεδο.
Ως τώρα η αφήγηση δεν παρουσιάζει κάποια διαφοροποίηση από αντίστοιχες φασίζουσες καρικατούρες που κατέχουν θέσεις και αξιώματα. Ακόμα ένας.
Πόσο καλά τον γνωρίζουμε, όμως;
Μια πιο προσεκτική ματιά, στην ιδιοσυγκρασία του συγκεκριμένου ατόμου, αποκαλύπτει μια ιδιαίτερη επικινδυνότητα. Η πορεία του και ο χαρακτήρας του , μοιάζει να περιγράφεται και να αναλύεται πίσω από κάθε λέξη των μεγαλύτερων επιστημονικών έργων που ανέλυσαν την ψυχολογία και τον συμπεριφορισμό του φασισμού από την εμφάνιση του. Και η ιστορία, σίγουρα, μας δίδαξε πως μια τέτοια φιγούρα είναι τόσο επικίνδυνη, που μόνο τραγικές συνέπειες προκαλεί το πέρασμα της.
Πρόκειται για μία -κλασσική- περίπτωση φυρερίσκου υπό διαμόρφωση, με εντελώς παρανοϊκή αντίληψη για τον κόσμο.
Ένας θλιβερός ανθρωπάκος που ερωτοτροπεί με την αμετροέπεια, χτίζοντας το δικό του “βασίλειο με κούφια λόγια”. Εκμεταλλεύεται (όπως επιβάλλει το ιδεολόγημα του) το ζοφερό κλίμα της εποχής επενδύοντας στην «πολιτική του θυμού». Ουρλιάζοντας ρηξικέλευθες προτάσεις, δεξιά και αριστερά, βρισκόμενος σε μία μόνιμη ταραχή, σε ένα διαρκές παραλήρημα, καλλιεργεί συναισθήματα φθόνου για να «φυτέψει πίστη στην ψυχή των συμπατριωτών του». “Ό,τι μου λείπει ή ό,τι κακό μου συμβαίνει, μου το έχει κλέψει ή προκαλέσει κάποιος άλλος.”
Ξεπληρώνει τα εθνικιστικά γραμμάτια που τον στηρίζουν μέχρι και τώρα, παρευρισκόμενος σε διχαστικές, ανιστόρητες “φιλολογικές” συζητήσεις, αποδίδοντας σε αυτές, σύμφωνα με τον ίδιο, την μέγιστη τιμή της παρουσίας του Δημάρχου, τονίζοντας, όμως, ταυτόχρονα το θάρρος του να παρευρίσκεται σε επίσημες φασιστοσυνάξεις… Ο Δήμαρχος των 17000 ψήφων, ξεκουράζει την ψυχή του στο «ακροατήριο της ψυχής του» στον πυρήνα της ευφυίας του, τα 7-8-9 ολόκληρα άτομα που το αποτελούν… Αναμασά την ρητορική του κοινοβουλευτικού ελληνικού ναζιστικού κόμματος (που επίσημα μέσω των τοπικών εκπροσώπων του, δεν χάνει ευκαιρία να τον αποθεώσει)-ξεπληρώνοντας και αυτό το γραμμάτιο - βιάζοντας την ιστορία και την φύση της ανθρώπινης ύπαρξης με έναν, άνευ προηγούμενου, διαστροφικό λόγο: «Οι ιδέες μας και οι αξίες μας ήταν μεγάλες. Οι δικοί μας πολεμούσαν στη Μέση Ανατολή και αυτοί από πίσω είχαν βρει το μαντρί ξέφραγο και σφάζαν αβέρτα ανθρώπους για να εγκαταστήσουν αυτό που εγκατέστησαν οι άλλες χώρες. Εκεί, οι γυναίκες τους γίνανε πουτάνες.»
Βλέπει, δημιουργεί, φαντασιώνεται, παντού γύρω του, εχθρούς και συνωμοσίες, καλλιεργώντας συναισθήματα φόβου για να φυτέψει την αίσθηση ενός αέναου αγώνα στις ψυχές των συμπατριωτών του. Η ζωή, στην τοπική κοινωνία, είναι μια διαρκής μάχη για επιβίωση, που διεξάγεται στο κοινωνικό πεδίο με μιλιταριστικούς όρους. «Μαχητές, στρατιώτες, παλικάρια»! Παίζει το χιλιο-παιγμένο χαρτί της ασφάλειας ζητώντας την παρουσία του στρατού στους δρόμους, ως εγγυητή της εσωτερικής ασφάλειας και της κοινωνικής ειρήνης…
Υπόσχεται την επανάκτηση μιας χαμένης τιμής, δημιουργεί την δική του «Μεγάλη Ιδέα» εξιδανικεύοντας μεγάλους μύθους στα πρότυπα της χουντικής αισθητικής. Γιατί το Άργος δεν είναι τουρκοχώρι, αλλά η μήτρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ο τόπος που μπουσούλησε ο Ηρακλής.
Αναδεικνύει σε κυρίαρχο επικοινωνιακό εργαλείο, την εικόνα του σύμφωνα με το χιτλερικό ιδεώδες του μεσσιανισμού: Η αποθέωση του αρχηγού-μεσσία. Χειρίζεται τον τύπο και τα μέσα ενημέρωσης, κατά το δόγμα Γκέμπελς : « ο τύπος δεν πρέπει μόνο να πληροφορεί, αλλά και να διδάσκει.», εξαπολύοντας βερμπαλιστικά τηλεοπτικά διαγγέλματα προς τον Λαό, ενώ παράλληλα αυτό-εκδίδει την αυτό-αναφορική φυλλάδα ανέκδοτο, της οποίας η προφανής γελοιότητα αντικατοπτρίζει το μέγεθος του προβληματικού ψυχισμού του.
Με τον καιρό, μοιάζει να απευθύνεται σε υπηκόους, όχι σε πολίτες. Ξεδιάντροπα.
Προκλητικός και αμοραλιστής αντιμετωπίζει τους αντιπάλους του με πρωτοφανή χυδαιότητα και μανία. Ένας κοινός συκοφάντης, που για να αποφύγει την αντιπαράθεση με πολιτικούς όρους, κάνει επίδειξη του εύρους του υβρεολόγιου του επιδιώκοντας τον διασυρμό και την ταπείνωση όποιου τολμά να διαφωνεί με τον Ηγέτη. («ο λαός με τίμησε…εκτός από το 5% που είναι οι αμετανόητοι απόγονοι αυτών οι οποίοι σφάζανε.») Παράλληλα, δεν διστάζει να προτρέψει τους υπηκόους του, να υπερασπιστούν βίαια την εικόνα του : «…ο λαός θα τους περιλάβει με τα ξύλα…αν δει ζημιές και φθορές στο στολίδι μας… γιατί ξέρουμε ποιοι είναι!»
Απαιτεί υποταγή.Και δεν του φτάνει η τυπική που κατάφερε με την δημοκρατική μέθοδο.
Απαιτεί και την πλήρη συναισθηματική υποταγή όλων…
Αυτός ο άνθρωπος εκπροσωπεί, πραγματικά, τους πολίτες του Άργους;
Το Αντιφασιστικό Αντιρατσιστικό Μέτωπο Αργολίδας σας καλεί σε μια μεγάλη συγκέντρωση ενάντια στις δηλητηριώδης υπάρξεις που προσπαθούν να επαναφέρουν το σκοτάδι του φασισμού στην καθημερινότητα μας. Ανήμερα της αντιφασιστικής εξέγερσης του Πολυτεχνείου, την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου στις 18:00, στην πλατεία Ηφαίστου στο Άργος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: