Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

'ΕΙΚΟΝΟΠΛΑΣΙΕΣ'' Μαρία Παναγιωτίδου


Η ποιήτρια-Στιχουργός Μαρία Παναγιωτίδου μάς εκπλήσει πραγματικά μέ ένα βιβλίο πού σίγουρα θα συζητηθεί.
29 Aυγούστου!!!! θα παρευρίσκεται  για να σας γνωρίσει και να υπογράψει το βιβλίο
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΕΔΩ
. Ο εκδότης τού βιβλίου μιλάει γι αυτο και μάς λέει:
Όταν διαβάζουμε ένα καλό ποίημα,φανταζόμαστε πως κι εμείς θα μπορούσαμε να το έχουμε γράψει,
πως το ποίημα αυτό προϋπήρχε μέσα μας.Χόρχε Λουίς ΜπόρχεςΔιαβάζοντας την ποίηση της Μαρίας Παναγιωτίδου θυμήθηκα μια φράση του Νικηφόρου Βρεττάκου «Αν δε μου ’δινες την ποίηση,
Κύ-ριε, δε θα ’χα τίποτα για να ζήσω».Χείμαρρος ο λόγος της, σε παρασύρει σε μονοπάτια πρωτόγνωρα.



Με μια γλώσσα ρέουσα, λιτή και μεστή σε ανεβάζει στα οροπέδια της ποίησης κι εσύ κρατώντας σφιχτά το χέρι της, αφήνεσαι στα ονειρικά ταξίδια της.
 Η Μαρία Παναγιωτίδου επικοινωνεί μαζί μας μέσω της ποίησης και ψιθυρίζει τα λόγια του Μπόρχες «Ποίηση είναι η έκφραση του ωραίου, διαμέσου λέξεων περίτεχνα υφασμένων μεταξύ τους»
.Προβαίνει στην έκδοση των ποιημάτων της, αναλογιζόμενη τη ρήσητου Πάμπλο Νερούντα
 «Η Ποίηση δεν ανήκει σ’ αυτούς που τη γράφουν, αλλά σ’ αυτούς που την έχουν ανάγκη».
Σήμερα, νωπή ακόμη από το τυπογραφείο, σας παραδίδουμε με χαρά την πρώτη συλλογή της. Ελπίζουμε ότι από αυτή τη στιγμή,ξεκινά μια σχέση ζωής μεταξύ των αναγνωστών και της ποιήτριας που θα διαρκέσει στο διηνεκές
.Κυρίως όμως, ας έχουμε υπόψη μας, ότι η γνήσια ποίηση μπορεί να επικοινωνήσει πριν γίνει νοητή. Το νόημα θα το συλλάβει πρώτα η ψυχή κι έπειτα ο νους.Αναστάσιος ΤσάγκοςΕπιμελητής έκδοσης – Γενικός ΓραμματέαςΑργολικής Αρχειακής Βιβλιοθήκης
H ίδια σεμνή όπως πάντα όταν τη ρωτήσαμε να μας πει δυό λόγια γιά το βιβλίο της...μάς είπε
H πρώτη μου ποιητική συλλογή στα δικά σας χέρια.  Πάντα υπάρχει ένας λόγος, μια αφορμή που  καθοδηγεί τα ''θέλω'' μας να διασκορπιστούν, να μοιραστούν...
Αυτός ο λόγος για τη δική μου μοιρασιά ονομάζεται Ματθαιος Γιανουλης
Η πρώτη μελοποίηση στο ''παραμύθι'' μου! Η πρώτη αφορμή να βγουν στο φως οι στίχοι που'χα για σας γράψει!

Τον ευχαριστώ απ' τα βάθη της ψυχής μου!
Μαρία-Αποστόλου-Παναγιωτίδου.
Θα την βρείτε στην έκθεση βιβλίου Ναύπλιο έως 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
H ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ο Σπύρος Σαμοΐλης
ερμηνεύει το τραγούδι του
"ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ"
σε στίχους
Μαρίας Παναγιωτίδου
https://www.youtube.com/watch?v=_CkVeGF3ZiA
Για σένα έκρυψα στην τσέπη ένα φεγγάρι
και λίγα κέρματα για να ’ρθω να σε βρω,
μα η απόσταση δε μου 'κανε τη χάρη,
μακρύς ο δρόμος για να φτάσεις ουρανό.

Μ' αν παραστράτησα ψυχή μου
να μου πεις,
στο φως του έρωτα δεν άντεξε
κανείς.

Την ίδια ώρα θα ηχεί το δρομολόγιο,
για όσους ξέμπαρκους ορίζει η ζωή,
πέφτει βροχή μεσ' της ψυχής μου το υπόγειο
κι εσύ ο ήλιος που δεν ήρθε να με βρει...

Δεν υπάρχουν σχόλια: