Σάββατο 3 Απριλίου 2010

Πάσχα στο Κρανίδι Αργολίδας





Το Σάββατο του Λαζάρου

ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΕΛΛΟΠΟΝΗΣΟ


Το παραδοσιακό έθιμο της καύσης του Βαραβά θα αναβιώσει αύριο στη Νέα Κίο. Στην Ασίνη Αργολίδας, ανήμερα του Πάσχα, θα αναβιώσει το έθιμο της καύσης του Ιούδα. Αναβίωση παραδοσιακών εθίμων θα έχουμε και την πανέμορφη Ύδρα

Αρκετοί αναμένεται ναι είναι φέτος οι επισκέπτες στο Λεωνίδιο και την παραλιακή Κυνουρία με αφορμή το Πάσχα. Παρά την οικονομική κρίση, θα γίνουν και φέτος οι πασίγνωστες εκδηλώσεις του Δήμου Λεωνιδίου. Το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής, οι πέντε Επιτάφιοι ξεκινούν απ’ τις ενορίες και μαζεύονται στην Πλατεία της πόλης, όπου εκκλησιαστική χορωδία ψέλνει τα εγκώμια. Τη νύχτα της Ανάστασης, τα πολύχρωμα αερόστατα που φεύγουν στον ουρανό, μετατρέπουν την Τσακωνιά σε κάτι το μοναδικό. Δίπλα στην εκκλησία, θα καεί το ομοίωμα του Ιούδα με το πρώτο ‘’Χριστός Ανέστη’’. 

Παρασκευή 2 Απριλίου 2010

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ


Μια κοινωνία η οποία ζει χωρίς να στερείται τίποτα κάτω από την γερή ηγεμονία ενός πλούσιου παπά δοκιμάζεται σαν φτάνει στο χωριό μια ομάδα φτωχών και αδύνατων ανθρώπων, που την οδηγεί ένας απίστευτα σοφός άντρας της εκκλησίας. Μέσα σε όλα αυτά υπάρχει η αντίστοιχη Μαγδαληνή, η πόρνη του χωριού, που αν και καταδικάζεται από τους συντοπίτες της είναι πιο αθώα από όλους τους, και ο Μανωλιός που επιλέγεται από τους συμπολίτες του να ερμηνεύσει τον Χριστό, και ζει προσωπικά το δράμα του Χριστού..

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Αποκλειστικό: Η Τζούλια κλείστηκε σε μοναστήρι!




 


Κεραυνός εν αιθρία η απόφαση της Τζούλιας, να γίνει μοναχή...
Μετά την επίσκεψή της στην εκκλησία τη Μεγάλη Τρίτη, στο "τροπάριο της Κασσιανής", αποφάσισε πως πραγματικά θέλει να μετανοήσει και να καθαρίσει η ψυχή της από όλα όσα έχει κάνει στον εαυτό της αλλά έχει προκαλέσει και στην οικογένεια της.

Οι πιο διάσημες πρωταπριλιάτικες φάρσες!


Θα πίστευε κανείς πρωταπριλιάτικα ότι μπορείς να φυτέψεις ένα μακαρονόδεντρο; Αν το λέει το έγκριτο BBC ναι ..θα το πίστευαν όλοι!

Την πρωταπριλιά, ο Τόμας Έντισον μπορεί να φτιάξει μια μηχανή που μετατρέπει το νερό σε κρασί, οι Αρειανοί να κατέβουν με απειλητικές διαθέσεις στη γη και η Τζούλια να κλειστεί σε μοναστήρι!Οι εκδοχές για το πότε και από ποιούς ξεκίνησε το έθιμο είναι πολλές. Κάποιοι λένε ότι ξεκίνησε από τη Γαλλία του 16ου αιώνα, όταν η πρωτοχρονιά των Γάλλων ήταν η πρωταπριλιά.

Στην Ελλάδα το έθιμο πήρε τη δική του μορφή.Ο λαός πιστεύει ότι αυτός που θα κάνει φάρσες και θα καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο θα έχει τύχη με το μέρος του όλη τη χρονιά!



Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Όχι στα διόδια


Watch live streaming video from stopcarteltvgr at livestream.com
στην Ε.Ο. Κορίνθου – Τριπόλεως, ενεργοί πολίτες και μέλη των επιτροπών Ακρίβεια-STOP από πολλούς νομούς της Πελοποννήσου (Αργολίδα, Κορινθία, Μεσσηνία, Λακωνία, Αρκαδία), ανοίξαμε τα διόδια που βρίσκονται στο Σπαθοβούνι και εκατοντάδες πολίτες πέρασαν χωρίς να πληρώσουν. Αναρτήθηκαν στον χώρο των διοδίων τέσσερα πανό που έγραφαν «Όχι στα διόδια», «Κάτω τα μέτρα, να πληρώσουν οι πλούσιοι», «Δικιά τους η κρίση, ξεσηκωμός η λύση». Η ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση των πολιτών δείχνει πως είναι ώριμο το αίτημα της κατάργησης των διοδίων και της επιστροφής των δρόμων στο δημόσιο.

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Η ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ

Συντάκτης: Κώστας Βαξεβάνης
Όσοι με αποτροπιασμό γράφουν για το αίμα των αθώων ή το αίμα της θυσίας, δεν έχουν δει ποτέ αίμα. Ούτε διαμελισμένο πτώμα. Ευτυχώς. Το αίμα λοιπόν, αυτό το συστατικό της ζωής, έχει μια χαρακτηριστική μεταλλική οσμή, που φέρνει αναγούλα. Περνά απ τη μύτη και φτάνει ως τον εγκέφαλο. Μπορείς να την αναγνωρίσεις ανάμεσα σε χιλιάδες μυρωδιές. Είτε προέρχεται από Αφγανό, είτε από αστυνομικό, είτε από αθώο , είτε από ένοχο. Όσοι μιλούν για αίμα: τρομοκράτες που θέλουν να σώσουν, υπερπατριώτες που θέλουν να σωθούν, υπουργοί που θέλουν να διασωθούν,δεν έχουν μυρίσει αίμα . Δεν έχουν ξεράσει λίγα μέτρα πιο πέρα. Είναι προστατευμένοι απ την αόριστη, μεταφυσική επίκλησή του. Μια χώρα λοιπόν κινδυνεύει, όχι όταν φτάνει στη χρεωκοπία, αλλά όταν οι γωνιές της αποκτούν τη μυρωδιά του αίματος και οι άνθρωποί της, της συνήθειας. Μετά ο υπουργός κάνει μια δήλωση. Δεν κινδυνεύουμε από την αύξηση της εγκληματικότητας. Κινδυνεύουμε από την εξοικείωση με το αίμα. Όταν οι ειδικές δυνάμεις της χώρας τραγουδάνε στις παρελάσεις ανθρωποφαγικά τραγουδάκια, οι βομβιστές εκδικούνται ίσως την κοινωνία, ίσως τον εαυτό τους, σπάνια πάντως το σύστημα και όταν το κράτος μοιράζει χιλιάδες όπλα σε δημοσιογράφους, δημάρχους, πολίτες κάνοντας την παραδοχή πως κινδυνεύουν. Αυτά που γράφονται για τον κύκλο του αίματος είναι λογοτεχνικές μπούρδες. Το αίμα δεν κλείνει ποτέ κύκλο. Όταν αρχίζει να ρέει κάνει τη δικιά του ακατάστατη γραμμή που δεν ξέρεις ποιόν θα αγγίξει και ποιόν θα συμπεριλάβει. Όταν προετοιμάζεις την κοινωνία να το μυρίσει, τότε θα το μυρίσει.Έχουμε αρχίσει να συνηθίζουμε το αίμα. Και πίσω απ τα πιστόλια και τις βόμβες υπάρχουν οπλισμένες κοινωνικές αντιλήψεις.
 ΚΟΥΤΙ ΠΑΝΔΩΡΑΣhttp://enomenoiblogers.blogspot.com

Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

Πανώρια Αϊβαλιώτη - Ψωροκώσταινα.


Aφιέρωσε τη ζωή της στην υπηρεσία της πατρίδος, βοηθώντας τα ορφανά που άφησαν πίσω τους οι επιδρομές του Ιμπραήμ.
Η Πανώρια Αϊβαλιώτη έζησε στο Ναύπλιο στις αρχές του 19ου αιώνα. Αγαπήθηκε πολύ από τον απλό κόσμο, αλλά 170 χρόνια αργότερα την ξέρουμε μόνο ως Ψωροκώσταινα
Ζήτησε και πήρε υπό την προστασία της παιδιά ορφανά. Για να τα θρέψει περνούσε από σπίτι σε σπίτι και ζητιάνευε.
Ναύπλιο, 1824.
Μόνη, άγνωστη και άνεργη, η Πανώρια Αϊβαλιώτη βγάζει το ψωμί της πότε κάνοντας τον αχθοφόρο και πότε τη ζητιάνα. Παρά τα προβλήματά της, ζητά και παίρνει υπό την προστασία της δεκάδες ορφανά παιδιά που άφηνε στο πέρασμά του ο Ιμπραήμ. Για να τα θρέψει περνούσε από σπίτι σε σπίτι και ζητιάνευε. Είχε παραμελήσει σε τέτοιο βαθμό τον εαυτό της, που τα αλητάκια της παραλίας την πείραζαν και τη φώναζαν Ψωροκώσταινα

Πέθανε σχετικά νέα. Και όμως σχεδόν 170 χρόνια μετά εξακολουθεί να συμβολίζει τη φτώχεια και την αθλιότητα και ποτέ τον ηρωισμό και τον αλτρουισμό που την διέκρινε. Χλευάστηκε όσο κανένας η Πανώρια Αϊβαλιώτη, η οποία έγινε γνωστή σε όλη την Ελλάδα ως Ψωροκώσταινα.