Εκεί δίδαξε ο Ησαΐας Καλαμαράς από το Αγιονόρι, που ήταν και σχολάρχης την περίοδο 1805-1821, ο ιερομόναχος Νικηφόρος Παμπούκης από τα Καλάβρυτα και οι μοναχοί Ιερεμίας και Ραφαήλ. Το κτίριο εξακολούθησε να λειτουργεί και ως σχολείο ακόμα και μετά το τέλος της Επανάστασης του 1821.Μετά την ήττα των Ελλήνων στον Ξεριά (25-4-1821) ο άμαχος πληθυσμός κατέφυγε στη Μονή, για ν’ αποφύγει την οργή του Κεχαγιάμπεη. Το 1822, στον χώρο του Ναού λειτούργησε το πρώτο νομισματοκοπείο μοναστήρι αυτό διάλεξε κι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός για να μονάσει κατά το πρώτο στάδιο της ιεροσύνης του. Στο χώρο έχουν βρεθεί και σώζονται πολλά ιερά κειμήλια, ανάμεσά τους είναι μία εικόνα των Εισοδίων της Θεοτόκου (1705) και ένα Ευαγγέλιο έκδοσης Βενετίας (1776).
Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011
ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΟΥΣΑ ΑΡΓΟΣ
Εκεί δίδαξε ο Ησαΐας Καλαμαράς από το Αγιονόρι, που ήταν και σχολάρχης την περίοδο 1805-1821, ο ιερομόναχος Νικηφόρος Παμπούκης από τα Καλάβρυτα και οι μοναχοί Ιερεμίας και Ραφαήλ. Το κτίριο εξακολούθησε να λειτουργεί και ως σχολείο ακόμα και μετά το τέλος της Επανάστασης του 1821.Μετά την ήττα των Ελλήνων στον Ξεριά (25-4-1821) ο άμαχος πληθυσμός κατέφυγε στη Μονή, για ν’ αποφύγει την οργή του Κεχαγιάμπεη. Το 1822, στον χώρο του Ναού λειτούργησε το πρώτο νομισματοκοπείο μοναστήρι αυτό διάλεξε κι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός για να μονάσει κατά το πρώτο στάδιο της ιεροσύνης του. Στο χώρο έχουν βρεθεί και σώζονται πολλά ιερά κειμήλια, ανάμεσά τους είναι μία εικόνα των Εισοδίων της Θεοτόκου (1705) και ένα Ευαγγέλιο έκδοσης Βενετίας (1776).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου