Πέμπτη 17 Ιουλίου 2008

Σπουδές στον αστερισμό της αβεβαιότητας

Η πιθανότητα εμφάνισης ψυχικών διαταραχών είναι έως και διπλάσια στους φοιτητές σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό, ενώ οι τρεις στους δέκα τελειοφοίτους πιστεύουν ότι θα περάσουν τα επόμενα δύο χρόνια αναζητώντας εργασία εις μάτην। Το ίδιο πιστεύουν και οι δύο στους δέκα ευρωπαίους φοιτητές, έχοντας όμως πρόσβαση σε ψυχολογική στήριξη

Η χαρά μπροστά από τους πίνακες με τις βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων που δίνουν το πολυπόθητο «εισιτήριο» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση μετατρέπεται σε εξάντληση, λύπη, ακόμη και κατάθλιψη για σημαντικό ποσοστό φοιτητών

ρευνα που βασίστηκε σε χρήση ειδικών σταθμισμένων ερωτηματολογίων διεξήχθη σε δείγμα 6।472 φοιτητών, εκ των οποίων ποσοστό περίπου 60% ήταν γυναίκες. Ο εφιάλτης της αποκατάστασης Ο κίνδυνος για ψυχοπαθολογία είναι κυρίως γένους θηλυκού. Σύμφωνα με την κυρία Καλαντζή-Αζίζι «η διαφορά αυτή μεταξύ των φύλων αποδίδεται κυρίως στους αντικρουόμενους ρόλους που καλούνται να αναλάβουν οι γυναίκες στη σύγχρονη κοινωνία συνδυάζοντας τον παραδοσιακό γυναικείο ρόλο τους με την επαγγελματική ανέλιξη. Παράλληλα οι γυναίκες πρέπει να προσπαθήσουν διπλά να αποδείξουν την αξία τους σε σύγκριση με τους άνδρες. Υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και είναι γεγονός ότι τα κορίτσια βλέπουν τα αγόρια πολλές φορές να ευνοούνται. Επιπροσθέτως οι γυναίκες είναι πιο ανοιχτές στο να εκφράσουν τη συναισθηματική κατάστασή τους, εν αντιθέσει με τους άνδρες, που δεν παραδέχονται εύκολα ότι μπορεί να αντιμετωπίζουν ψυχολογικά προβλήματα»। η δομή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, η οποία δεν επιτρέπει εύκολα στα παιδιά να μπουν στην πρώτη σχολή προτίμησής τους ή να αλλάξουν κατεύθυνση και αντικείμενο σπουδών, πολλές φορές τα πιέζει, κάτι που δεν συμβαίνει στα ξένα πανεπιστήμια

ΤΟ «ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ» ΤΗΣ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ

* Προβλήματα στην επίδοση κατά τις εξεταστικές περιόδους.

* Ξαφνική μείωση στις εξόδους και στις κοινωνικές συναναστροφές και «απομόνωση» στο σπίτι.

* Ξαφνική απώλεια ή, αντιθέτως, αύξηση βάρους.

* Εμφάνιση διαταραχών του ύπνου.

* Αποφυγή ενασχόλησης με δραστηριότητες που ευχαριστούσαν το άτομο, όπως κάποια χόμπι.

* Κακή διάθεση και τάση αυτοκατηγορίας για τις επιδόσεις στο πανεπιστήμιο.

* Εμφάνιση έντονου άγχους, το οποίο μπορεί να λάβει τη μορφή κρίσεων πανικού.

* Εμφάνιση καταχρήσεων, όπως η υπερβολική κατανάλωση οινοπνευματωδών, καπνού ή και χρήση ναρκωτικών ουσιών।

Δεν υπάρχουν σχόλια: