Σάββατο 11 Ιουλίου 2009

«ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΓΟΥΣ 2009»

Iσως το καλύτερο Φεστιβάλ Άργους των τελευταίων πολλών χρόνων, το φετινό φεστιβάλ που ανακοίνωσε σε συνέντευξη τύπου ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Γιώργος Αναγνώστου.

Το Φεστιβάλ ξεκινά το ΣΗΜΕΡΑ Σάββατο της 11 Ιουλίου με μια βραδιά γεμάτη εκδηλώσεις σε ολόκληρο τον κεντρικό αρχαιολογικό χώρο του Άργους। Γνωριμία – εγκαίνια με το νέο ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ στην οδό Αρχαίας Βουλής που πρόσφατα πεζοδρομήθηκε, ξενάγηση των παιδιών της αρχαιολογικούς χώρους, ο Γρηγόρης Βαλτινός και φοιτητές του Τμ। Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε μια μοναδική αφήγηση – παράσταση , ταξίδι στο χώρο και το χρόνο, στο μύθο και της ιστορία της πόλης στο Αρχαίο Θέατρο, έκθεση αεροφωτογραφιών και μουσική συναυλία στον πεζόδρομο της Αρχαίας Βουλής, όλα υπόσχονται μια μοναδική βραδιά αφιερωμένη στο Άργος και την ιστορία του. Η είσοδος την βραδιά αυτή είναι ελεύθερη για το κοινό.

ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

http://www.argosculture.gr/festival-argous-2009/

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Αρθρο του Γεωργίου Παραβάντη Δικηγόρου – Πολιτευτή Αργολίδος http://gparavantis.pblogs.gr/ Όπως είναι γνωστό σε πολλούς, στην Αργολίδα υπάρχουν δύο πυραμίδες. Δύο ελληνικές πυραμίδες που η μορφή τους, η αρχιτεκτονική τους και η στατική τους τοποθέτηση τις κατατάσσει στην Προπελασγική περίοδο. Η Ακαδημία Αθηνών έχει χρονολογήσει τα κτίσματα αυτά στο έτος 2.700 π.χ. Η πρώτη πυραμίδα βρίσκεται στην περιοχή Ελληνικό του τέως Δήμου Υσσιών (Αχλαδοκάμπου) και νυν Δήμου Άργους, η δε δεύτερη στο Δήμο Ασκληπιείου. Ανεξάρτητα από ποια ήταν η πραγματική τους χρήση, αναμφίβολα πρόκειται για δύο ιστορικότατα μνημεία και σήμερα, λόγω και της καταγωγής εμού και της οικογενείας μου από την περιοχή, θα ήθελα να καταθέσω ορισμένες μελαγχολικές παρατηρήσεις για την πυραμίδα του Ελληνικού. Η πρώτη παρατήρησή μου είναι ότι η πυραμίδα δεν φυλάσσεται από κανέναν, δεν ηλεκτροφωτίζεται, δεν προστατεύεται από την αρχαιολογική υπηρεσία, δεν χρηματοδοτείται από κανένα πρόγραμμα η ενδεχόμενη ανακατασκευή και συντήρησή της, αλλά και δεν ασχολείται κανείς σοβαρά μαζί της, είτε από το Δήμο Άργους, είτε τα όμορα δημοτικά διαμερίσματα (Ελληνικού, Κεφαλαρίου κ.λπ.). Παρά τη μοναδικότητά του, το εν λόγω μνημείο (σημειωτέον ότι δεν υπάρχει άλλο παρόμοιο πυραμιδοειδές μνημείο στην Ελλάδα), όχι μόνο δεν έχει έστω και στοιχειωδώς αναστηλωθεί ή συντηρηθεί, αλλά στις αρχές του 1978 χτίστηκε σε απόσταση 150 μ. από το μνημείο ναός, ο οποίος κάλλιστα θα μπορούσε να χτισθεί λίγα μέτρα μακρύτερα και, μάλιστα, στη μοναστηριακή έκταση της Ζόγκας. Το 1981 νέα βαρβαρότητα διαπράχθηκε, αφού μπουλντόζες με απόφαση του προέδρου του οικισμού άρχισαν να καθελκύουν το πίσω τμήμα του λόφου του μνημείου για να δημιουργήσουν…. δίπλα ακριβώς στο μνημείο σε απόσταση 3 μ. από αυτό…..ποδοσφαιρικό γήπεδο…..!!! και, μάλιστα, μέσα στη κοίτη του χειμάρρου που περνάει στους πρόποδές του. Παρά τις καταγγελίες που έγιναν, το ποδοσφαιρικό αυτό γήπεδο υπάρχει και σήμερα σε άθλια κατάσταση, για να αμαυρώνει ακόμα περισσότερο την εικόνα αυτής της εκπληκτικής κληρονομιάς. Τέλος, λόγω της υπάρχουσας περιφράξεως και της μη φυλάξεως του μνημείου αυτού, πάρα πολλοί «άγνωστοι» έχουν αφαιρέσει ολόκληρα τμήματα και κομμάτια αυτού, με αποτέλεσμα σήμερα σε σχέση με το 1981 (υπάρχουν σχετικές φωτογραφίες) το μνημείο αυτό να έχει μικρύνει κατά 70% λόγω της κλοπής των στοιχείων του. Δυστυχώς, τα τελευταία 5 χρόνια η Κυβέρνηση δεν ασχολήθηκε καθόλου με τα αρχαιολογικά μνημεία και τον πολιτισμό, στο δε προϋπολογισμό του κράτους δίδεται μόνο 0,5% για την συντήρηση αρχαιοτήτων, με αποτέλεσμα πέραν του τεράστιου έργου του μουσείου της Παρθενώνος - που εμπνεύστηκε η Μελίνα Μερκούρη και σχεδόν ολοκληρώθηκε επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου - να μην δαπανώνται καθόλου κονδύλια για τέτοιου είδους αναστηλώσεις, σε τέτοιο βαθμό ώστε πολλοί αρχαιολόγοι πλέον να θεωρούνε ότι είναι καλύτερα τα ευρήματα να διατηρούνται στο χώμα παρά να «φυλάσσονται» σε μουσεία. Δυστυχώς, το φαινόμενο της κατακρεουργημένης και καθημαγμένης πυραμίδας του Ελληνικού γεμίζει με θλίψη και δάκρυα τα μάτια και την ψυχή, όχι μόνο των αυτοχθόνων κατοίκων που ενδιαφέρονται, αλλά και πολλών ξένων περιηγητών που διερωτώνται πώς είναι δυνατόν όλοι οι «αρμόδιοι» φορείς να συναινούν δια της αγνοίας και απάθειάς τους στην καταστροφή αυτού του καταπληκτικού, πρωπελασγικού μνημείου με ενδεχόμενες αναφορές και στον αιγυπτιακό πολιτισμό. Επίσης, θλίψη μας γεμίζει το γεγονός ότι και οι κάτοικοι της περιοχής δείχνουν να έχουν παραδοθεί αμαχητί σε αυτήν την αλγεινή πραγματικότητα. Από πλευράς μου, πέραν της καταγγελίας αυτής που ελπίζω να ευαισθητοποιήσει αρκετό κόσμο, νομίζω ότι καλό θα ήτανε να δημιουργηθεί μία ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ με σκοπό την προστασία αυτού του παγκόσμιου μνημείου από τον αφανισμό, αλλά και υπό την ιδιότητά μου του ενεργού πολίτη και του υποψηφίου Βουλευτή Αργολίδας ΠΑΣΟΚ εγγυώμαι και υπόσχομαι ότι αμέσως μετά την ανάληψη της τύχης του έθνους μας από την νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θα προσπαθήσω και θα πετύχω, γιατί είμαι σίγουρος ότι εκεί υπάρχουν «ευήκοα ώτα», την αναστήλωση και προστασία αυτού του μνημείου και πάρα πολλών άλλων ξεχασμένων στην Αργολίδα (πυραμίδα Ασκληπιείου, γέφυρα Αρκαδικού, μνημείο Ηραίου, αρχαιολογικός χώρος Δενδρών, σπηλιά Διδύμων κλπ.), με σκοπό η αγαπημένη μας Αργολίδα να καταστεί ένα σημαντικότατο πολιτιστικό πάρκο παγκοσμίου ενδιαφέροντος, όπως ακριβώς της αξίζει.

Παρασκευή 10 Ιουλίου 2009

Πάνω από 2 εκατομμύριο σκυλιά σκοτώνονται άγρια στη Νότια Κορέα κάθε έτος.

Αυτά είναι πάνω από 5.000 σκυλιά ημερησίως που ΤΑ ΣΤΑΓΓΑΛΙΖΟΥΝ Η ΤΑ ΧΤΥΠΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ για το κρέας τους. Η νοτιοκορεατική κυβέρνηση έχει δεχτεί τους ζωικούς νόμους προστασίας που καθιστούν τα ζωικά βασανιστήρια παράνομα, αλλά εκείνοι οι νόμοι ποτέ δεν έχουν επιβληθεί κατάλληλα στη χώρα. Η βιομηχανία κρέατος σκυλιών συνεχίζει να αναπτύσσεται και οι ανώτεροι υπάλληλοι είναι απρόθυμοι και αδιάφοροι να το απαγορεύσουν. ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΟ http://www.uniteddogs.com/stopkillingdogs/ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΗΝ Elaine Cole ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΙΝΑΙ ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ

Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Φώτα στην Αίγινα

Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ - Φωτογραφίες MAΡΙΑΝΝΑ Το νησί που από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα τα καλοκαίρια γινόταν τόπος συνάντησης σημαντικών δημιουργών, το νησί με το γλυκό, απαλό, διάφανο φως που ενέπνευσε συγγραφείς και ποιητές όπως τον Κ. Βάρναλη, τον Ν. Καζαντζάκη, τον Ά. Σικελιανό, ζωγράφους όπως τον Γ. Μόραλη, τον Κ. Στεφάνου, την Ε. Βουρλούμη, γλύπτες όπως τους Χ. Καπράλο, Ν. Κλώνο, Β. Αντωνίου και πιο πρόσφατα τον Κώστα Βαρώτσο, αυτή η «Αίγινα των δημιουργών» συνεχίζει να εμπνέει νέους καλλιτέχνες αλλά και τους ίδιους τους κατοίκους της, που έχουν βάλει στόχο να την κάνουν βασικό προορισμό των φιλότεχνων.Βόλτες με αιτία Δεν είναι και λίγα αυτά που διεκδικούν την προσοχή του επισκέπτη: τα καποδιστριακά κτίρια στην πόλη, ο ναός της Αφαίας, το μοναστήρι του Αγ. Νεκταρίου, η μεσαιωνική Παλιά Χώρα, η γειτονιά των καλλιτεχνών στα Πλακάκια…Μαζί τους και το όσο μπορεί πια γραφικό ψαροχώρι της Πέρδικας και ο αρχαίος Ελαιώνας Περιβόλα με λιόδεντρα που ξεπερνούν τα 2.000 χρόνια. Για όσους γοητεύονται εξίσου και από τις ορεινές περιηγήσεις, υπάρχουν τα χωριά Παλιοράχη, Ανιτσαίο, Σφεντούρι, Λαζαρήδες. Αυτοί που με τη σειρά τους ψάχνουν και για ένα λογοτεχνικό πάτημα μπορούν να διαβάσουν «Το σπίτι του Ροδάκη στην Αίγινα», που εκδόθηκε στα γαλλικά το 1934 από τους Τζούλιο Καΐμη και Klaus Vrieslaufer και επανεκδόθηκε το 1997 από τις εκδόσεις Ακρίτας, σε επιμέλεια του Μισέλ Φάις, με προλογικό σημείωμα του Αρ. Κωνσταντινίδη (25/4/1993) και εισαγωγή του Δ. Φιλιππίδη. Ο «πρωταγωνιστής» είναι το υπαρκτό σπίτι του Ροδάκη στο Μεσαγρό, που έχει θεωρηθεί από τους αρχιτέκτονες «πρότυπο αισθητικής και συνέχεια της νησιωτικής ελληνικής παράδοσης». Το ανακάλυψε ο Adolf Furwaugen, ο αρχαιολόγος που έκανε ανασκαφές στην Αφαία (1901-1903), ενώ ο μεγάλος ζωγράφος και αρχιτέκτονας Δημήτρης Πικιώνης το αποτύπωσε εσωτερικά και εξωτερικά. Στα αξιόλογα μουσεία που αξίζουν μια επίσκεψη είναι και το Αρχαιολογικό της Κολόνας (22970-22248), αυτό του Χρήστου Καπράλου –πρώην εργαστήριο του γνωστού γλύπτη με τα χαρακτηριστικά έργα του από τοπικό πωρόλιθο– στην περιοχή Πλακάκια (22001), το Αρχαιολογικό Μουσείο Αφαίας (32398) και το σπίτι του Νίκου Καζαντζάκη. Βουτιές Μεγάλες, μικρές, οργανωμένες, παρθένες, δίπλα στο λιμάνι, στην άλλη μεριά του νησιού… επιλογές για παραλίες υπάρχουν. Δεκαπέντε λεπτά από το λιμάνι, στην κατεύθυνση προς Πέρδικα, βρίσκονται ο Άγ. Βασίλης και η Βροχεία και λίγο πιο κάτω ο πρώτος και ο δεύτερος Μαραθώνας (οργανωμένες και οι δύο, αν και η δεύτερη είναι πιο ήσυχη). Η Αιγινήτισσα είναι η star του νησιού, οργανωμένη, πολύς κόσμος, μουσική, χορός… Δίπλα στην Πέρδικα υπάρχει το Κλειδί και ο Σαρπάς με beach bar και σπιτικούς μεζέδες ενώ κοντά στην πόλη και ακριβώς κάτω από την Κολόνα και τα Πλακάκια οι παραλίες είναι αρκετά συμπαθητικές. Η άσπρη άμμος είναι το χαρακτηριστικό της οργανωμένης Camares Paradise. Δύο καλές επιλογές λίγο πιο μακριά είναι η Bαγία αλλά και η παραλία στον Tουρλό, με τα πράσινα νερά και τον αμμώδη βυθό. Εννοείται ότι στα λιμάνια Αγ. Μαρίνα και Σουβάλα υπάρχει και από μία οργανωμένη, ενώ και άλλες που δεν απογοητεύουν είναι οι Κλήμα και Μουριώτη. Νικήτρια μάλλον βγαίνει η παραλία Πόρτες στο ομώνυμο ψαροχώρι, γαλήνια και καθαρή. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΙΓΙΝΑ

ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ

ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ
ΕΧΤΕΣ ΕΙΧΕ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΧΩΡΙΟ ΟΠΩΣ ΣΤΟ ΚΟΥΤΣΟΠΟΔΙ
ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ Ο ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΚΕΦΙ
ΠΗΓΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΦΟΥΣΚΩΤΟΣ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΤΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΠΕΝΤΕ ΕΥΡΩ
ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ????
ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΕΝΤΕ ΑΤΟΜΩΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΕΥΡΩ ΕΙΣΟΔΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙ??
ΘΑ ΕΠΕΙΝΕ ΔΥΟ ΜΠΥΡΕΣ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΤΑΒΑΤΖΗΛΗΚΙ ΠΟΥ ΚΟΛΑΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΕ ΣΚΥΛΑΔΙΚΑ??

Κυριακή 5 Ιουλίου 2009

ΜΠΑΝΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Η ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΑΣ ΤΟ ΜΠΑΝΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΚΟΝΔΥΛΙ Η ΑΙ ΝΙΚΟΛΑ ΑΝ ΔΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΓΚΟΓΚΛ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝ ΔΕΚΑ ΛΕΠΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΡΕΠΑΝΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΕΝΤΕ ΤΟ ΒΙΒΑΡΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΩΡΑΙΟ ΨΑΡΙ ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ ΚΑΛΑ Ο ΧΑΡΤΗΣ ΠΕΝΤΕ ΛΕΠΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΝΔΥΛΙ ΠΟΥ Η ΓΚΟΓΚΛ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΝΟΜΑΣΕΙ
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΥΤΗ ΧΑΝΕΙ
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΕΚΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΧΤΑ ΘΑ ΝΟΜΙΣΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΣΕ ΝΗΣΙ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΔΕΝ ΣΑΣ ΛΕΩ ΑΝ ΠΑΤΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΤΕ ΑΦΩΝΟΙ ΠΑΛΙΑ ΗΤΑΝ ΣΧΕΔΟΝ ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΑΝΤΡΟ ΤΩΝ ΓΥΜΝΙΣΤΩΝ ΣΗΜΕΡΑ ΠΙΑ ΤΗΝ ΞΕΡΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ 
ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΒΟΥΤΙΕΣ